Categorieën

Oolong Marteani

Oolong Mar-tea-ni

pexels-flora-westbrook-4259649

Recept voor bananenbrood

Samenwerking met Schoonheidsinstituut Karin Koornstra

Samenwerking met Schoonheidsinstituut Karin Koornstra

De medicinale werking van voeding en thee

De medicinale werking van voeding en thee

Gingerbread koekjes

Gingerbread koekjes

7 tips om te ontspannen

6 tips om te ontspannen

We zijn allemaal druk en kunnen dus wel even een pauze gebruiken op z’n tijd. Er is zelfs een speciale dag voor in het leven geroepen: op 15 augustus is het International Relaxdag. Wat je op deze dag moet doen? In ieder geval niet werken of schoonmaken, zo was het idee van de 9-jarige bedenker Sean. Op zondag 15 augustus heb je dus de perfecte reden om een dag te ontspannen, maar zorg dat het ook daarna een vast onderdeel wordt van je leven. 

We ontspannen natuurlijk niet allemaal op dezelfde manier, maar wellicht zit er tussen onze tips iets wat voor jou werkt!

 

1. Doe een weekend rustig aan


We kijken allemaal uit naar het weekend, vooral na een drukke werkweek. Maar het weekend zit vaak ook helemaal volgepland met afspraken, huishoudelijke taken en als je kinderen hebt rij je misschien ook wel half Nederland door voor sportwedstrijden. Maak eens bewust geen plannen en kijk wat het met je doet. Neem een bad, reserveer een massage, maak een puzzel, ga helemaal op in een goed boek, ga naar het strand om een wandeling te maken en uit te waaien of kijk je favoriete serie. 

 

2. Tea time is me time


Het maakt niet uit hoe je het doet, als je maar regelmatig wat tijd voor jezelf neemt. Thee is altijd een goed idee, als je het ons vraagt. Het RIES Herbal Warm & Relax kruidenextract met kaneel heeft een ontspannende werking, draagt bij aan een betere doorbloeding en helpt met versoepeling van spieren en gewrichten. Wil je extra ontspannen? Zet dan bijvoorbeeld het nummer Weightless van Marconi Union op, volgens onderzoek het meest ontspannende nummer dat er bestaat.

 

3. Haal planten in huis


Meerdere onderzoeken hebben aangetoond dat mensen die planten om zich heen hebben minder gestrest zijn dan mensen in een plantloze omgeving. Een onderzoek vond zelfs dat mensen in een kamer vol planten een lagere bloeddruk hebben dan mensen in een plantloze omgeving, waardoor je je meer ontspannen voelt. Ga dus snel naar een tuincentrum om wat planten te scoren! Wil je er nog een schepje bovenop doen en er zeker van zijn dat je kunt ontspannen? Ga dan voor een jasmijnplant of lavendel.

 

4. Kleuren voor volwassenen


Als kind deden we het veel: kleuren. Maar naarmate we volwassen worden nemen we niet meer even rustig de tijd om een kleurplaat in te kleuren. Volgens verschillende onderzoeken ontspan je hierdoor en kun je je beter concentreren. Het is eigenlijk een vorm van meditatie. Dus: pak je kleurpotloden er weer bij en bestel een kleurboek – deze zijn er namelijk ook voor volwassenen!

 

5. Digitale detox


We brengen tegenwoordig op werk maar ook in onze vrije tijd veel tijd door achter onze laptops en op mobieltjes. Grijp Internationale Relaxdag aan voor een dagje zonder technologie, oftewel een digitale detox. Krijg je nu al stress als je hieraan denkt? Vraag dan een vriend(in) om hetzelfde te doen en onderneem op 15 augustus een activiteit waardoor jullie allebei kunnen ontspannen. 

 

6. Leer haken of breien


Als zelfs Olympische sporters die onder grote druk moeten presteren het doen, dan móét het wel ontspannend werken! Als je bijvoorbeeld een kledingstuk of een tafelkleed wil breien, dan heb je meteen een doel om naartoe te werken en een reden om vaker te ontspannen.

Heb jij nog andere tips om te ontspannen? Vertel het ons via onze social kanalen (Facebook en Instagram) of mail ons: info@riesherbaltea.nl

Laat een reactie achter





Posted in